Czasami jest tak, że zrobiliśmy jakieś szkolenie i wydaje nam się, że już więcej ich nie musimy robić, że już wszystko wiemy, że to co usłyszeliśmy nam wystarczy. Prawda jednak jest taka, że w każdej dziedzinie nauki pojawiają się nowe informacje, pojawiają się nowe dowody na różne teorie, a co się z tym wiąże, ta wiedza cały czas się zmienia. To oznacza, że jeśli chcemy być z nią na bieżąco, jeśli chcemy mieć pewność, że będziemy potrafili ją wykorzystać w odpowiedni sposób, to koniecznie powinniśmy takie szkolenia co jakiś czas powtarzać. Co więcej, nie tylko powinniśmy kontynuować szkolenia na jakiś temat, ale również powinniśmy się szkolić z innych zagadnień, które są z nim pokrewne.

Im większa będzie nasza wiedza ogólna, tym łatwiej będzie nam się odnaleźć w pracy podczas różnych problemów.

Ciągła nauka jest ważna

Jeśli nie powiększamy swojej wiedzy, jeśli nie uczymy się nowych rzeczy, to może się okazać, że zostaniemy w tyle za innymi, którzy to robią. Będziemy mieli mniej wiedzy, będziemy potrafili mniej, a to oznacza, że też mniej będziemy mieli do zaoferowania pracodawcy. Dlatego też, tak ważne jest to, abyśmy ciągle się szkolili, abyśmy nieustannie zdobywali nową wiedzę i nowe umiejętności.

Nie tylko będziemy pozytywnie oddziaływali na nasz mózg, nie tylko będziemy powiększali swoją wiedzę, ale także pokażemy w ten sposób pracodawcy, że nam zależy. Pokażemy, że robimy wszystko, aby jak najlepiej wykonywać obowiązki, które zostały nam przez niego polecone. Możliwości jest tutaj naprawdę wiele, a to oznacza, że koniecznie powinniśmy się przyjrzeć szkoleniom, które są nam proponowane.

Czy tylko kontynuacja?

Chcąc się zapisać na szkolenia, w pierwszej chwili powinniśmy sprawdzić, czy znajdziemy kontynuację tych poprzednich.

Czy znajdziemy jakąś propozycję, która pomoże nam jeszcze mocniej pogłębić wiedzę, którą zdobyliśmy na poprzednich szkoleniach. Jeśli tak, to warto się na nie zapisać. Jeśli jednak nic takiego nie znajdziemy, to powinniśmy szukać pokrewnych zagadnień, tak abyśmy mogli w odpowiedni sposób tą naszą wiedzę uzupełnić, bo właśnie dzięki temu, będziemy mogli spojrzeć na dany problem z szerszej perspektywy i określić, czy to wszystko nam odpowiada czy jednak nie. Ale warto też co jakiś czas, w miarę możliwości zapisać się na szkolenie „efektywna komunikacja w firmie”.

Może się okazać, że warto zapisać się na coś szalonego i co wydaje się nam zupełnie niepotrzebne. Kto wie, może takie szkolenie nas zaskoczy i przyniesie nam jakieś ciekawe informacje? Może nauczymy się podczas niego czegoś nowego? A może się okazać, że dane zagadnienie tak bardzo nas zainteresuje, że będziemy chcieli je jeszcze bardziej zgłębić. Ale nawet jeśli nic takiego się nie zdarzy, to może się okazać, że takie oderwanie się od wiedzy, którą już posiadaliśmy, świetnie pozwoli oczyścić umysł, a to z kolei może sprawić, że na sprawy dobrze nam znane spojrzymy w zupełnie inny sposób. To oznacza, że naprawdę warto czasami poszukać jakichś szalonych szkoleń, które zupełnie do nas nie pasują.

Musimy zobaczyć jakie mamy tutaj możliwości, na co możemy się zdecydować. Wówczas będzie istniała szansa, że znajdziemy dla siebie coś naprawdę odpowiedniego, co pozwoli nam się rozwijać.