Na podwieczorek zwykle decydujemy się zaserwować słodką przekąskę. Jednak nie oznacza to, że nie możemy po obiedzie podać już niczego pożywnego. Warto wiedzieć, że słodki smak, zdrowie i wartości odżywcze nie muszą się wzajemnie wykluczać. Możemy przygotować pełnowartościowe danie, po które równie chętnie sięgną dzieci, jak i dorośli.

Doskonałym przykładem takiej potrawy jest ryż na mleku. Można przygotowywać go na różne sposoby. Jednym z nich jest ugotowanie ryżu w wodzie, w tradycyjny sposób. Po wyjęciu odsączamy ziarenka z wody i przesypujemy do miski, a dopiero tam zalewamy mlekiem.

Innym sposobem jest gotowanie ryżu bezpośrednio w mleku. Podgrzewamy płyn i wsypujemy do niego ziarenka. Całość gotujemy na małym ogniu, by się nie przypaliła. Ryż powinien stać się miękki i wchłonąć całe mleko.

Żeby lepiej nasiąknął, możemy też po ugotowaniu odstawić w garnek w ciepłe miejsce, np. schować w łóżku pod pościelą lub otulić ręcznikiem. Ryż na mleku jest pożywny, jednak sam w sobie raczej mdły. Właśnie dlatego warto posypać go odrobiną cynamonu.

Z tak przygotowanym daniem świetnie skomponują się smażone jabłka. Można jednak sięgnąć także po inne owoce, zależnie od upodobań.